Selamat Datang

Terima Kasih pada yang sudi mengunjungi blog ini. Patbakery adalah "Homemade" produk dari air tangan seorang amatur yang masih belajar dan bersedia menerima kritikan membina dari yang lebih berpengalaman. Kami bersedia menerima tempahan pada mereka-mereka yang berminat.

Pengikut Setia

Khamis, 14 April 2011

KRONOLOGI PB Biggest Project of da year.....

Salam semua..
Nak share cerita ngan semua..
Tempahan nie merupakan projek terbesar PatBAkery awal tahun nie..
Tempahan dari MY BEST FRIEND dari 'kampung' saya d setinggan Kg Medan, zaman sekolah2 dulu. Pn Dahliana. Kami memang rapat, banyak perkara yang kami buat n share sama2. Mane ade Diana, disitu jugak adenyer saya.Kisah suka duka, cerita cinta2 monyet kami n yg pastinyer rumah kami pun dekat sgt!! Teringat waktu bile arwah mak , jerit pekik kan nama saya coz, 'melepak' terlalu lama..dengan sepantas kilat saya dah terpacak depan rumah ngan senyum sengih kambing, tp dalam hati yang penuh ketakutan dan debaran. "ALAMAK!!! HABISLA" khihiiiiiiiii...(Biasala..budak2 lagi masa tu. Malah kami jugak ade GENG yang lain, (eh eh..macam geng bas sekolah plak) Zuraini n Zurina.
Best Best.. bile ingatkan kenangan silam...RINDU!!!
Okey okey..panjang lebor plak ngomel...khihiiiiiiiiii..
Anyway TQ to Dahliana n family..
So, tengok2la yer..

Langkah PERTAMA
Bakorla cupcakes nye dulu...Permintaan Diana (kakak pengantin) n Suhana (c bakal pengantin) Choc Moist cake, ade fillng choc chips tu..




Langkah KEDUA
Rupa Cupcakes yang telah diletakkan foundation, bedak asas dr vanilla buttercream, melindung dr terik matahari. khihkhiiiiiiiiii....
Kerja2 melepa foundation nie dibantu oleh ACU, adik bongsu saya yang 'Expert' tahap gabanzz dah..Hehh!!!



Langkah KETIGA
Buat mini bunga rose dari vanilla butercream berwarna maroon, yang x berapa nak maroon, coz say wat light maroon jew. Kerja nie saya wat sorang2, pasal ACU yang 'Expert' tadi, tetiba jadi 'X Expert' plak..ADUSSSS!!!!




Langkah KE-EMPAT
Projek dedaun yang rimbun.
Haa!!! Waktu nie saya dibantu oleh 2 org neibur yang baik hati, tolong sambil belajar..Pn Suhaina n Pn Norayu. Riuh je suasana bile dah berkumpul nie..sampai pukul 3 pagi, kitorang wat daun-daun yang ciut miut nie. Siap terhidang 'Kopi Pearl Kacip Fatimah' panas n kaw kaw lagi..kihhihihhhhii. Nice Job frens!!! n TQTQTQTQTQ





dan AKHIRNYA...
Projek mamasukkan final touch-up Cupcakes ke dalam kotak nie saya serahkan pada ACU n ANGAH, adik2 saya, saya dah x larat dah!!! Really sleepy n exhausted!!!! Tired!!! Tapi, terpaksa jugak g kemas barang2 kat dapur yang dah berselerakkan kalah tongkang pecah!!!!



HuarrgggggggggHH1!!!! Siap jugak akhirnyer 500bj Cupcakes untuk my fren Diana. Now, is tido time, lepas anak2 g sekolah terus bBUMMMMM!!!!,pengsan!!! kihhhh...
TQTQTQTQTQTQ

0 comments: